Wednesday, August 26, 2009

Temporary Love

Var ju på Arbetsförmedlingen igår. Snacka om onödigt! + tråkigt!! Det enda som var positivt var att få träffa Elin. Gick en sväng på stan och tog sedan en fika på biblioteket. Jaja, nördigt kanske, men fett med billigt. Trevligt att ha något att göra och nice att träffa Elin som vanligt :D Sara kunde inte, hon jobbade ;D Loser! ;D Haha, nej, jag vill också ha ett jobb.

Dagen började dock inte så bra. Sov ingenting under natten, hade sedan flera timmar över innan jag skulle åka så hann bli rätt så uttråkad. Kom sedan till busshållsplatsen kanske tio minuter innan bussen ska gå. Klockan blir sen halv, bussen ska gå då, men ingen buss kommer, det går ytterligare fem minuter, tio minuter, femton minuter, innan jag i panik ringer farfar som är snäll nog att skjutsa in mig till stan. Kommer till Torshälla precis när bussen går. Så var tvungen att vänta en tjugo minuter på den bussen också! Men men, jag kom i alla fall till stan endast en halvtimme försent. Sorry Elin ;D

Dessvärre så gick det ingen buss till Mälby när jag kom till Torshälla, så jag var tvungen att gå hem. Hade helt fel skor på mig kan jag säga, men jag är extremt glad att jag inte tog högklackade vilket jag hade tänkt från början! Det hade varit smärtsamt. Nu hade jag i alla fall sneakers på mig, även om de inte var så sköna att gå i från Torshälla till Mälby, det är i alla fall en sex kilometer om inte mer.

Tråkigt väder idag då. Ena sekunden spöregnar det och i nästa är det svinvarmt ute. Annoying much? Hoppas det blir bättre imorgon, om inte annat än för hundens skull. Jag vill ju inte gå när det regnar och det är för varmt för henne att gå när det är åskvarmt ute.

Idag kommer Robin hem. Kan inte påstå att jag längtar. Men men, nu kanske jag kan få ha min säng ifred. Borde inte klaga, det är rätt mysigt att ha Nikki i sängen, men det blir j-vligt trångt! Ska bli skönt att få sträcka ut benen ;D

Ha det bra! // Erika

No comments:

Post a Comment